Huis voor Beweging zet zich in voor het bevorderen van beweging en een gezonde leefstijl. Ze hebben T-shirts en bidons laten bedrukken voor jongeren om o.a. saamhorigheid en betrokkenheid te versterken. Lees in dit blog meer over de inzet van deze bedrukte artikelen.
Beweging en gezonde levensstijl
Huis voor Beweging is een landelijke organisatie die zich richt op het bevorderen van beweging en een gezonde leefstijl. Ze bieden praktische ondersteuning aan professionals in verschillende sectoren, zoals onderwijs, kinderopvang, zorg, sport en welzijn. Met een breed scala aan leefstijlinterventies en trainingen helpen ze mensen fysiek actiever te worden. Hun focus ligt op het vergroten van maatschappelijke impact door mensen te inspireren en kennis over beweging en gezondheid te delen.
Shirts en bidons met opdruk
Huis voor Beweging heeft T-shirts en bidons laten bedrukken bij ons. De bedrukte artikelen worden gebruikt door jongeren van Wereldmeiden-Wereldgozers MDT, verspreid over ongeveer 70 groepen van 20 jongeren per jaar in heel Nederland. De keuze voor deze artikelen is niet zomaar tot stand gekomen. Ten eerste geven de bedrukte artikelen het gevoel dat ze erbij horen, wat hun saamhorigheid versterkt. Daarnaast zorgt de kleding ervoor dat iedereen er gelijk uitziet. Dit is belangrijk omdat vluchtelingen niet altijd toegang hebben tot sportkleding. De T-shirts en bidons dienen ook als beloning voor hun deelname en inzet voor de samenleving en elkaar. Bovendien passen deze items perfect bij de sportieve aard van het project, wat de betrokkenheid van de jongeren nog verder stimuleert.
Beloning voor inzet
“Een van de lokale uitvoerders van het MDT-project Wereldmeiden-Wereldgozers opperde het idee om T-shirts voor de jongeren te organiseren als beloning voor hun inzet. We kwamen uit bij Bedrukken.nl vanwege prijs, kwaliteit en levertijd. En we zijn gebleven omdat de samenwerking goed bevalt”, aldus Willie Westerhof projectmanager bij Huis voor Beweging.
Reacties van ontvangers
De jongeren waren erg enthousiast. Reacties als “Is dit echt voor mij?" en "Mag ik dit mooie T-shirt echt zelf houden?” volgenden dan ook snel. Een groot succes dus.